top of page

אוהבים לשתות אלכוהול? כך תקטינו את הנזק שלו על גופכם

הסילבסטר או טו טו מגיע, ועבור רבים מאיתנו מדובר בחגיגת אלכוהול סוערת. מבחינתי, זאת ההזדמנות לדבר על אלכוהול, או, יותר נכון - על הדרך בה תוכלו לעזור לעצמכם בהתמודדות של גופכם עם נזקיו והשלכותיו. הפניתי את הכתבה הזאת לבעלי מודעות בריאותית ורצון לשמור על גופם ושכלם תקינים לאורך השנים.

ידוע ששתיית אלכוהול מוגזמת עשויה לפגוע בבריאות.

אך מה היא שתיה מוגזמת? כל אחד מגדיר את הנורמה בצורה אחרת, על פי תחושותיו והרגליו.


רבים ממכרי וידידי שותים אלכוהול באירועים חגיגיים , בירה קרה ביום קיץ חם, נפגשים למפגש שתיה בפאב כדי לרומם את הנפש, ויש כאלה ששותים כוס ין או יותר מדי יום. אך כאשר השתייה האלכוהולית הופכת להתמכרות, והגוף והנפש מפתחים תלות במשקה, הנורה האדומה אמורה להידלק. אנשים עם נטייה להתמכרות צריכים להיזהר, מכוון שהגבול בין שתייה מתונה ושתייה מוגזמת מטושטש לעיתים, וקל לעבור אותו.


ועדיין, רבים טוענים שלשתיית אלכוהול בכמות קטנה יש יתרונות בריאותיים מסוימים. כך למשל, שתיית ין מדי פעם עשויה להקל על סימפטומים של לחץ דם גבוה. בשל כך הם "מנפנפים" את הזהרת השתייה המוגזמת . ואכן, יתכן ואין בעיה בשתיית משקה אלכוהולי מדי פעם, ולרוב, כאשר באמת שותים מעט, הגוף ידע להתמודד עם הרגל כזה.


ואולם, אין לשכוח כי אלכוהול הינו רעל לגוף. השפעתו על הכבד, אינסולין ואיכות כדוריות הדם ידועה לכל. וזה עוד בלי שנזכרנו בתחושה האיומה המוכרת בשם חמרמורת, שאותה חווה כל מי שעבר אי פעם את הגבול העדין שבין שתיית מתונה לזו המוגזמת...



כיצד תעזרו לגופכם למנוע השפעה רעילה של אלכוהול על גופכם?


לאורך שנותיי וניסיוני בתחום אורח חיים בריא, למדתי כי בעזרת הקפדה על תזונה, אימון גופני, דיוק בכוונה והתייחסות נכונה יכולים למנוע משברים עמוקים בהמשך. לשותים אלכוהול שביננו, אני ממליץ להקפיד על שתיית מיץ עשב חיטה גוגו'י ברי (התחדשות של ארקנה), ביצוע תרגילי נשימה ופיתוח מודעות שמעצבת את חיינו לעתיד רצוי.


1. מיץ עשב חיטה וגוג'י ברי וכורכומין פלוס של ארקנה למניעה ותיקון נזקי האלכוהול


את האלכוהול, כמו כל רעל אחר, צריך לנקות מהמערכת הגופנית. וכאן מיץ התחדשות של ארקנה נכנס לתמונה.

מיץ עשב החיטה ידוע ביכולתו להשפיע לטובה על הכבד (הסובל העיקרי משתיית אלכוהול מוגזמת).

בזמן שתיית אלכוהול, אשלגן, אבץ ומינרלים נוספים, שאנו זקוקים להם לתפקוד תקין, נשטפים מהגוף, על כן נכון להחזירם.

השפעותיו של מיץ עשב חיטה וגוג'י ברי של ארקנה ניכרות ביכולתו לפנות פסולת רעילה שנצברה ברקמות, השילוב עם תות הגוג'י ,המרכיב השני בתערובת, מעלה את מגוון המינרלים ומאפשר ספיגה טובה של ויטמינים ומינרלים. דימוי טכני יראה לנו ניקוי עדין ללא תופעות לוואי קשות , וספיגה נוחה.


כמו כן, אני ממליץ על תוסף כורכומין פלוס. מחקרים מעידים על שלל ההשפעות החיוביות של כורכומנואידים (המרכיבים הפעילים של כורכום) מאזנים את רמת האינסולין, מגנים על כליות ואף משפרים צלילות המוח. כפסולה אחת של כורכומין פלוס של ארקנה, בשילוב עם מיץ עשב חיטה וגוג'י ברי יספקו לגופכם את כל הנוּטְרִיֵּינְטים החיוניים ששומרים על בריאותינו הפיזית והנפשית.


2. תרגילי נשימה להשפעה משקמת על מערכות הגוף

לאורך השנים התפתחו בתרביות האדם תרגילי נשימה שונים. תרבויות אלו הכירו בכוח הנשימה וראו בתרגול נשימות דרך לריפוי ואיזון הגוף והנפש. בעזרת תרגילים אלה ניתן להשפיע על איברים פנימיים כגון הסרעפת, לשפר את זרימת הדם והרגשות, ולהסדיר את המערכת ההורמונלית. התרגילים קלים לביצוע , אך יש להתמיד בהם כדי להרגיש בשינוי. טיהור הדם ודרכי הנשימה חיוניים כדי לבטל את הפגיעה שנגרמת לגוף על ידי צריכת אלכוהול מוגזמת.


3. תרגילי ''מחשבה טובה''- לשינוי תפיסת העולם ולצלילות קוגניטיבית

באמצעות חשיבה חיובית, דמיון מודרך והתמקדות קוגניטיבית, נוכל לשנות את תפיסת המציאות, לשלוט ברגשות ולהיגמל מהתמכרות ומדחפים יצריים, וכך להרגיל את עצמנו לחיים מאוזנים ובריאים. אם צריכת האלכוהול נובעת ממצוקה נפשית, משמשת בתור "בריחה מהמציאות" ומקנה סיפוק מידי, הרי שהכוונה מחשבתית נכונה יכולה לנטרל את הצורך בתחליף מלאכותי להתמודדות עם אתגרי החיים.

הכוונה מחשבתית משפיעה לא רק על הנפש, אלא גם לגוף הפיזי. באמצעותה, ניתן להשפיע על הכבד, הלב ושאר האיברים.


חברים יקרים, אנחנו בארקנה פתחנו לאחרונה קבוצת וואטסאפ לתמיכה באורח חיים בריא. אני מזמין אתכם להצטרף אליה, כדי לקבל ייעוץ והכוונה ולשאול שאלות שמעניינות אתכם. https://chat.whatsapp.com/KMr8Sa8hWuKGv7TZHE1VH7


שלכם, אורי לנגליב


77 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page