התמודדות עם מצבי חרדה

מאז פריצת המגפה, הסגרים, אי וודאות ואובדן ההכנסה, רבים מאיתנו חשים עלייה ברמת הסטרס, אשר בא לידי ביטוי

בתופעות כגון חרדה ודיכאון. כיצד ניתן להשפיע על מצבים אלו לטובה ולהרגעה באופן עצמאי?

טיפים לטיפול ומניעת הסטרס והחרדה


ראשית עלינו להבין שהרגשת החרדה נובעת מעליה של הורמוני סטרס. אלו מעלים את החומציות של הדם - תופעה שמשפיעה לרעה על יכולות העיכול שלנו, מצבי רוח קשים, עצבנות, פחד, דאגה ותחושת חוסר שליטה .

אם נדע לאזן את החומציות, יקל הדבר על גופנו ונפשנו ויאפשר לנו לעבור את התקופה עם ביטחון עצמי.

תירגול נשימה פעם או פעמיים ביום יכול להשפיע על רמת הPH ולאזן את החומציות בדם.


כשאנו נמצאים בדיכאון, הגוף "שוקע" וקשה מאוד להזיז אותו. אך עלינו להבין, כי דווקא פעילות ספורטיבית, עדינה ומודעת, הינה הפתרון. לא חייבים להתחיל להרים משקולות ולרוץ מרתונים - אפשר ומומלץ להתחיל עם אימון מתון ונעים לגוף, כמו תרגול צ'יקונג, אשר מתאים לכל אחד, בכל מצב גופני. אימון גופני פשוט יעורר הורמונים "שמחים", כגון אדרנלין וסרוטונין, ישפר את רמת האנרגיה ויעניק תחושה של הישג והצלחה.


ברגעיי הלחץ, בזמן התקף החרדה, מומלץ לעצור הכל, לעצום עיניים ולעשות תרגיל מדיטציה פשוט, של כמה דקות. אפשר ללוות את התרגיל עם מחשבות חיוביות, ולחזור על מסרים מעודדים מלאי תקווה. חשוב לזכור שהחיים משתנים כל הזמן וכל דבר ניתן לשינוי.


דרך יעילה מאוד להוריד חומציות בדם היא להקפיד על תזונה נכונה ולהשתמש, בהתאם לצורך, בתוספי תזונה. כך למשל, ידוע שחוסר בוויטמין B12 משפיע על תחושות הבלבול וחולשה, חוסר ביטחון ועצבנות .

תופעות חרדה נוצרות במקרים רבים עקב מחסור בוויטמיני B ובחומצות אמינו מסוימות כגון פיריטין וליזין.

בנוסף, אנו יודעים שאוכל תעשייתי דל מינרלים חיוניים כגון אבץ ומגנזיום ועתיר בכימיקלים ,מלח וסוכר, מקדם מצבים נפשיים הקשורים בחרדה ודיכאון, לכן מומלץ להמעיט בהם ולדאוג לתזונה שיש בה מזונות בריאים וטריים ככל הניתן.


חשוב מאוד להיות מודעים למה שאוכלים ולבדוק כיצד כל מאכל משפיע על תחושותינו. אם שמתם לב שמאכל מסוים גורם לתחושות לא נעימות בגוף או בנפש, אולי כדאי להפסיק לצרוך אותו.


באופן כללי פירות , ירקות ,אגוזים, קטניות וזרעים, שהחומציות שלהם נמוכה ובמינון משפיעים לטובה הן על גופנו והן על נפשנו.


נשימה, תנועה ואכילה בריאה ומודעת הינן כלים רבי ערך בימים אלו.


וכמובן, אזכיר שוב שמיץ עשב חיטה וגוג'י ברי של ארקנה - ''התחדשות'' מיועד לתמיכה בדיוק במצבים בהם יש צורך לפסוע לכיוון השינוי באורח חיים.


כל העצות האלה מצריכות בשינוי בתודעה וברצון ומוטיבציה. התחילו בקטן, עשו שינויים בהדרגה, ללא שיפוט עצמי. כך למשל, גם אם לא הצלחתם להתגבר על הרצון למאכל מתוק ברגע של חולשה, אין זה אומר שאי אפשר לחזור לתלם. אספו את ההצלחות שלכם, התייחסו בסלחנות ובסבלנות לכישלונות, אך אל תוותרו על השינוי.

זכרו: ''הרבה הצלחות קטנות יוצרות הצלחה גדולה''



פוסטים אחרונים

הצג הכול