• Facebook Social Icon

צרו קשר:

052-309-1006

arkanaisrael@gmail.com

©2018  כל הזכויות שמורות לארקנה תוספי תזונה

  • אורי לנגליב

בריחת סידן (אוסטאופורוזיס) בראיה הוליסטית

עודכן ב: 12 דצמ 2019

תופעת האוסטיאופורוזיס, או בכינויה בעברית תופעת בריחת סידן, זוהי תופעה בריאותית  שגורמת להתמעטות מרכיב הסידן בעצמות. מסת העצם מורכבת בחלקה מסידן , וכאשר הוא נמצא בכמות אופטימלית הוא מאפשר לעצמות לעבור את תהליך הבניה וההרס שלהן במהלך החיים.



מצב של חוסר איזון וירידת כמות הסידן גורמת לעצמות להיחלש ולהפוך לפריכות ושבירות.

מצב זה הינו שכיח, בעיקר בגילאים בוגרים, והינו שכיח יותר אצל נשים.

מה גורם למחסור בסידן? יש הסוברים שאכילת מזונות בעלי השפעה חומצית היא הגורם העיקרי לכך . ויתכן שיש בזה מן האמת, אך היא חלקית . בעולם הבריאות הדגש יהיה תמיד הוליסטי, וכדאי לערוך מספר שינויים כדי לפשר את המצב.


כיצד ניתן לסייע לגוף למנוע בריחת סידן?


תזונה  לקויה, חוסר תנועה והשפעה הורמונלית עלולים להפר איזון בגוף וכך מובילים לבריחת הסידן. אם אין רוצים לשפר את האיזון בלי שימוש בתרופות הולופטיות, צריך לשנות את אורח חיים כולו.

חשוב לציין לקיחת סידן כתוסף תזונה בכמות מוגברת, ללא שינוי באורח החיים, היא בעייתית , מאחר והיא עשויה לגרום לנזקים משניים.


  • כדאי להיעזר בתנועתיות מוגברת, הליכה ותרגילים פיזיים, כגון קפיצות והתנגדות השרירים, הגדלת מסת שריר לעומת שומן.

  • כמו כן, מומלץ להתחיל לבצע תרגילי הרפיה, לתרגל מדיטציה ולדאוג לשנת לילה טובה בחושך מוחלט.

  • כדי למנוע או לרפא האוסטיאופורוזיס, חשוב לדאוג לאיזון הורמונלי. השפעת המודעת על מערכת העצבים באמצעות המדיטציה מסייעת להשגת מצב זה. כמו כן, ניתן לשפר את האיזון ההורמונלי באמצעות צמחי מרפא. 

  • חשוב להבין שמצב של סטרס לאורך הזמן משפיע על רמת חומציות גבוהה בדם, המובילה בין היתר לבריחת סידן. הגוף שואף לאזן את רמת החומציות, לרוב על ידי העברת סידן (שהינו בסיסי במהותו) מהעצמות, ששם נמצאים מאגרי הסידן בגופנו. לכן, מומלץ ללמוד כיצד להתמודד עם מצבי לחץ ואיום, לשמור על איזון נפשי, לשלוט בכאס ולהירגע.


המלצות דיאטניות למניעה וטיפול בבריחת סידן


כדאי להימנע מצריכת סוכר לבן וסוכר בכלל. מומלץ לצמצם צריכה של מזונות עתירי סוכר כגון מזונות מעובדים.

עדיף לצרוך פירות מאוזני סוכר בעלי ערך גליקמי נמוך, ירקות חיים ומבושלים, להגביר שימוש בשומן שמצוי באגוזים, שקדים ( שאינם קלויים), אבוקדו, שומשום  (שבו יש רמת סידן גבוהה  יחסית).

 בשנים האחרונות מתרבות העדויות לגבי השפעה שלילית של קמח חיטה על בריאותנו . שווה לנסות תקופת הימנעות ממנו למספר חודשים ולבחון את השינוי הבריאותי.




ערכת התחדשות - עשב חיטה וגוג'י ברי למניעה וטיפול באוסטאופורוזיס


השימוש בערכת התחדשות של ארקנה, שמורכבת מאבקה המשלבת מיץ  עשב חיטה וגוג'י ברי, מאפשר לגוף לפנות  חומרי פסולת מעיקים, "שתקועים"  לאורך מערכת העיכול.

המיץ עשיר במינרלים וויטמינים בעלי השפעת בסיס על הגוף ,ונוטריינטים אלו מספקים לגוף  הזנה  בסיסית והשפעתם מרגיעה.

מיץ התחדשות הינו אנטי אוקסידנט רב עוצמה והשפעתו על שמירת חיוניות התאים גבוהה מאוד.

רמת חומציות נמוכה בהשפעת ''התחדשות '' משפיעה גם על רמת האנרגיה המורגשת והיא עוזרת לצמצם שימוש במוצרים רווי סוכר (שמעניקים לגוף תחושה זמנית של עליית האנרגיה).

גם אם משתמשים בתוסף סידן, כדאי במקביל לשתות את מיץ עשב חיטה וגוג'י ברי של ארקנה, מכיוון שהוא מסייע לקליטה וספיגה טובה יותר של סידן בגוף.

חשוב לציין כי ערכת התחדשות הינה מוצר באיכות גבוהה, אך כדי להשיג את המקסימום ממנה, יש להקפיד על שינוי מודע באורח החיים.


לרכישת ערכת ההתחדשות - אבקה להכנת מיץ עשב חיטה וגוג'י ברי, לחצו כאן

 

בהצלחה ולבריאות