אורי לנגליב

19 מאי 20192 דקות

על התזונה שיוצרת אותנה כל פעם מחדש

עודכן ב: 14 ינו 2021

תזונה בריאה

תזונה טובה היא תזונה מעצימה. תזונה היא האפשרות שלנו לקחת אנרגיה מחוץ לגופנו,  להטמיעה וליצור את עצמנו. ובכוונה אני אומר "עצמנו", מכוון שתזונה  היא בכל הרבדים לנפש, לגוף ולנשמה, יכולה להעצים אותנו או להחלישנו, ועל כך עלינו להתייחס אליה כאל חומר גלם ביד היוצר.

הגוף "יודע'' לקחת את המזון, לעבדו ולאחר זמן להפוך אותו לאנרגיה (ATP) שמפעילה את הגוף וזה קורה בתהליך כימי בו הופך המזון לאבני הבניין של התאים ומה שמרכיב אותם. 

במילים אחרות, האוכל הוא הדלק שמניע את הגוף והוא החומר שמזין אותו. כך למעשה, האוכל יוצר אותנו כל פעם מחדש, כמו מעין '' מדפסת 'תלת ממדית' שמדפיסה כל פעם מרקם שונה וייחודי, וכשם שאבן שנזרקת לנהר ,תיפגע במים אך לעולם לא באותם המים.

כך גם תאי הגוף שלנו משכפלים את עצמם לאורך חיינו ומעטים התאים, אם בכלל, שהיו קיימים  גם בילדותנו וגם בבגרותנו. לכן נהוג היה לומר בגישות שונות ''אתה זה מה שאתה אוכל'' ויש בזה מן האמת.

אך בהיותנו ישויות אנרגטיות בגוף פיזי, יהיה נכון יותר לומר, שאנחנו זה מה שאנחנו חושבים על מה שאנחנו אוכלים, מכיוון ש''סוף מעשה במחשבה תחילה''. הבעיה אינה במציאות אלא בתפיסת המציאות, ביכולתנו להשפיע על בריאותנו לטובה, גם אם אנחנו חיים בסביבה קלוקלת עם זיהום אויר ,מים, אדמה ,קרינה וכו, עדיין ביכולתנו לקבל את המציאות באופן מעצים ומרענן.

וכיצד? על ידי בחירה במזונות שישפיעו עלינו לטובה וכך יחזקו את עצמנו ואת הסובבים אותנו. וזוהי נקודה חשובה, כי כאשר אני בוחר מה שטוב לי אני משפיע על משפחתי, ילדי, נכדי, חברי ועוד.

אז בסופו של דבר, מדובר בבחירה מודעת, אחריות שלי כלפי עצמי וכלפי הסובבים שלי והיכולת שלי לפרשן לעצמי את המשמעות של מעשיי. כך , למשל, האדם אשר קונה אוכל שאינו בריא וטרי, כדאי שיעצור רגע ויגיד לעצמו: זהו האוכל שמכיל חומרי שימור פלסטיים, צבעי מאכל על בסיס רעלנים, מלא בסוכר, מלח וכימיקלים המסתירים את טעמו וריחו הדוחה. למה שאעשה זאת לעצמי, ליקירי לבני משפחתי האהובים ולחברי היקרים? הרי רק המחשבה על האוכל הנורא הזה מעוררת גועל, והרי אני ומשפחתי מעדיפים לטרוח מעט יותר ולהכין ארוחה טובה וטעימה או לשלם למישהו שאנו סומכים עליו שיספק לנו את רצוננו לפי טעמנו. 

על אחת כמה וכמה שביכולתנו ליצר מזון שיהיה ערב לחכנו ויכיל בתוכו במודע מרכיבים שתורמים לבריאותנו ומעצימים אותה. 

כיצד? הנה לכם שלושה מתכונים למיצי בריאות טעימים בתוספת אבקת עשב חיטה של ארקנה.

    380
    1