top of page

מה לימדה אותי השפעת?

לפני מספר שנים ''זכיתי '' לחלות בשפעת קשה. היא לא הגיעה ביום בהיר אחד, למעשה, מספר ימים לפני כך כבר ידעתי ש''משהו מתקרב''.

השפעת הביאה אתה את כל התסמינים האופייניים - החום עלה, איתו הגיעו חוסר תיאבון, כאבי מפרקים, ראש, גב, ירכיים ומה לא...

סבלתי כשבוע, הקושי היה רב, אך קשה יותר הייתה ההבנה שהיה בידי אפשרות למנוע זאת.



הגוף אותת לי ימים ושבועות לפני, כמה פעמים הוא אמר לי תנוח , תישן טוב וכמה שתרצה, ולא הקשבתי . כמה פעמים שמעתי אותו לוחש לי ''מספיק עם הקפה, כרגע זה לא מתאים'', אולי מספיק עם המאכלים המתוקים האלה, אולי תצא לאימון גופני ביער או על שפת הים...

לא הקשבתי, המשכתי באותו מסלול , חזרתי שוב ושוב על אותן טעויות, בידיעה שעלי לתקן את דרכי, אך אינטנסיביות החיים, ומלא ''צריך", ''חייב'', ''מוכרח'' - הובילוני לרגע שבו ידעתי שעלי לשלם את מחיר הבריאות.


למזלי אני שומר על עצמי בעזרת מנהגים בריאים למדי, כך שלאחר מספר ימי חולשה וסבל, חלה הטבה וגופי חזר לאיתנו ,הרגשתי טוב יותר.



ומה עשיתי בימים אלו?

ישנתי המון , כמעט ולא אכלתי , ובעיקר שתיתי תה עם לואיזה, מרווה ,קורנית והמון מים עם לימון, דבש, ג'נג'ר, נחתי בשקט ,קראתי, חלמתי וסבלתי (בכל זאת שפעת).


אבל למדתי לקח. החולי היה עבורי שיעור בצורך להקשיב לסימנים , להיות ער לקול הפנימי שלחש לי בדממה -''הי , אתה מגזים, זה הזמן לנוח''.


מאז אני מקשיב לגופי ומתייחס למה שהוא אומר לי. סימן קל של הופעתה של חולשה - ואני יודע מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההתדרדרות.

הקשבה פשוטה יכולה למנוע סבל, ושפעת היא דרכו של הגוף להבריא את את עצמו ולהפטר מטפילים לא רצויים ולשדרג את החוסן והחיסון הטבעי שניחנו בו.


הקשבה, מנוחה ,תנועה ,תזונה לגוף ולנפש ,כל כך מעט כדי לקבל כל כך הרבה

שמרו על עצמכם , חורף קל ונעים - אורי לנגליב

63 צפיות0 תגובות
bottom of page